onsdag 15 maj 2013

Sambons bästa vän

 
Man skulle kunna tro att det är jag som är sambons bästa vän... men det verkar som jag har fått konkurrens, av det här smarta verktyget. Men jag måste ju hålla med om att det var en fiffig uppfinning. Dom få riksdaler som denna lilla grej kostade ersätter all den tid man tjänar in tusen gånger om!
 
För er som inte vet vad det är så kallas verktyget "Hole in one" och finns på de flesta byggaffärer och i stället för att ödsla tid på att mäta och rita var eldosorna hamnar på väggskivorna som man sätter upp så använder man alltså denna, du behöver inte mäta ett smack utan du placerar bara en magnet i eldosan och sedan placerar du skivan där den ska vara, sedan letar man reda på magneten som finns i eldosan bakom skivan genom att söka med en motsvarande magnet. Sedan är det bara att borra hål med dosfräsen, hur simpelt som helst.
 
Verktyget har ju funnits på marknaden ett tag men det är första gången sambon använder den och han är såld!
Fungerar även på takdosor, man behöver bara en magnet som passar den dosan.
 
 

 

Eftersom sambon passade på att skaffa sig en ny bästa vän så ville jag självklart inte vara sämre så jag skaffade mig två nya vänner eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken färg jag ville ha ;)

 
Måste även visa en av mina andra bästa vänner. Den här fick jag i brevlådan när jag beställde färgpatroner till vår skrivare. Det är en liten låda men massor av bitsar till en skruvmejsel. Sambon hånade och dömde ut min kära "låda" när jag fick den, men i helgen när han behövde en liten, liten skruvmejsel hämtade jag min lilla "låda" med ett leende på läpparna... och se där... han fann det han sökte och kunde jobba vidare, men lådan är trots detta inte godkänd av sambon som tycker att det är ett "tramsverktyg".
 
Den här får man även användning av när barnen köper nya leksaker som försäljarna envisas med att skruva fast i kartongen som leksakerna ligger i med små, små, små skruvar!
Tilläggas bör att locket till bitsarna poppar upp när man trycker på en liten knapp... det ni ;)
 
/Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar