fredag 2 augusti 2013

Halloj golvet!

 
Men halloj golvet! Sambon har haft lite att göra idag och fint blev det!!
Vi kommer att ha samma golv i båda rummen, men än så länge är det bara lagt i Storebrors rum.
 
I Mellanbarnets rum har jag målat två gånger nu, men jag är osäker på om det verkligen täckte, jag ska kolla mer i morgon, annars får jag dra på en sista gång i morgon och sedan ska vi förhoppningsvis lägga golvet även i det rummet.
 
På bilden här ovanför syns det att det saknas en tapetvåd under fönstret. Den ska fixas till så fort den nya rullen kommit.
 
Jag tycker att det blir riktigt bra faktiskt och det är riktigt kul att hålla på. Nu närmast måste vi försöka komma på vad vi ska ha för lister och det kommer troligtvis bli en massa strul, dels för att det är snedtak och vi har ingen aning om hur vi ska få till det och sedan för att väggen bygger ca 6 mm utanför fönster- och dörrkarm och det verkar bara finnas släta klackfoder (som vi inte vill ha) så det ska bli intressant och se hur vi får ihop allting.
 
/T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar