tisdag 30 juli 2013

Vitt, vitt... här var det vitt!


Nä, vi är fortfarande inte sponsrade av Nordsjö... tyvärr... även om man skulle kunna tro det.
Sambons mamma arbetade tidigare på en färgaffär så när vi byggde huset blev det naturligt att handla Nordsjös färger där och sedan har det liksom blivit en vana.

 
Spännande... vit väggfärg... i grabbarnas rum... hmmmmm.
 
Ni som läst det här inlägget förstår kanske ovanstående ord, jag citerar mig själv från ett inlägg som jag skrev den 5:e februari:
 
"Vi börjar väl om några veckor skulle jag tro och i grabbarnas rum kommer jag inte att ha vitt tema, det är deras rum så dom måste få vara med och bestämma."

Ja, det började så fint med att dom skulle få bestämma själva, sedan blev rummen mindre och mörkare än jag tänkt mig och när vi lånade hem tapetkartor höll håret på att krulla sig på mig när jag insåg att om jag skulle visa de tapeter som fanns så skulle det sluta med grafitti eller super mario bros på väggarna *urk*.
Men å andra sidan fick dom ju faktiskt välja, så här löd samtalet:

Jag: Grabbar kom hit!
Grabbarna: Vad är det?
Jag visar upp de tapeter som jag och sambon har tittat ut:
Jag: Tycker ni att dom här är fina?
Grabbarna: Ja!
Jag: Vill ni ha dom i era rum?
Grabbarna: Ja!


Smart va?! Dom fick ju som dom ville, det dom inte vet finns saknar dom inte heller ;)

Jaja, lite elak är jag!

Nu är Storebrors rum vitmålat i både tak och väggar och det ser så fräscht och ljust ut.
I Mellanbarnets rum har vi precis satt upp Easy Cover i taket eftersom det var tapetserat där tidigare och tapeten satt inget vidare och när vi började dra bort lossnade delar av flera tapeter men på vissa ställen lossnade det inte alls så vi insåg att Easy Cover skulle lösa våra problem.

/T




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar